ردکردن این

بازیابی اطلاعات دوربین های مدار بسته (DVR)

بازیابی اطلاعات دوربین های مدار بسته (DVR)

دوربین های مدار بسته از نظر کاربرد به دو بخش تقسیم بندی می شوند:
کاربرد های امنیتی جهت شناسایی سارقان یا ثبت وقوع جرم یا کاربرد های نظارتی جهت حفاظت و نظارت بر اعمال کارکنان و رفت و آمد افراد در ادارات و مکان های  شلوغ می باشد. امروزه با توجه به افزایش سارقان و افراد سودجو در جامعه، دوربین های مدار بسته در اکثر بانک ها، ادارات، و فروشگاه های بزرگ و حتی مغازه های کوچک نیز استفاده می شود و کمتر مکانی را خواهید دید که مجهر به دوربین مدار بسته نباشند.
دوربین های مدار بسته از نظر ساخت به دو دسته آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می شودند نوع آنالوگ قدمت بیشتری دارد و نسبت به نوع دیجیتال از تکنولوژی قدیمی تری بهره می برند ولی به دلیل پایین تر و مناسب تر بودن قیمت مورد توجه قرار می گیرد و عده ای بین تکنولوژی بالاتر و قیمت مناسب تر باتوجه به شرایط اقتصادی خود نوع آنالوگ را برای کنترل محیط خود استفاده می نمایند.
اطلاعات و فیلم های  ثبت شده بر روی هارد دوربین های  DVR  از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و با وارد شدن کوچکترین ضربه و آسیبی اطلاعات از بین خواهد رفت. دوربین های DVR با سیستم عامل های مختلف و با رمزنگاری های مخصوص قادر به ذخیره سازی اطلاعات بر هارد دیسک متصل شده به دوربین مدار بسته هستند. برای جلوگیری از حذف اطلاعات دوربین های مدار بسته لازم است به یک سری نکات توجه نمایید.

بازیابی اطلاعات دوربین های مدار بسته (DVR)

 

عدم اتصال هارد

بی علت و بی جهت هارد دیسک را از دوربین جدانکنید زیرا با انجام این کار پس از اتصال مجدد، هارد دیسک توسط دوربین DVR فرمت خواهد شد و سبب حذف اطلاعات شما می شود.

زمان بندی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است سبب حذف اطلاعات شود، زمان بندی نامناسب می باشد. سیستم های DVR به صورتی تنظیم می شوند که با ثبت زمان خاص مثلاً یک ماه یا 6 ماهه و یک سال نسبت به میزان حافظه طی آن اقدام به تصویر برداری می کند و پس از گذشت این زمان هر روز جدید جایگزین روز اول ذخیره سازی می شود به فرض با تنظیم دوربین بر بازه زمانی 60 روزه روز 61 جایگزین روز اول می شوند پس برای جلوگیری از حذف فیلم های مورد نیازتان از آن ها کپی بگیرید  در صورت جایگزینی فیلم های جدید بازیابی اطلاعات سیکل های قدیمی کار بسیار مشکل و در گاهی غیر ممکن می باشد.

بازیابی اطلاعات دوربین های مدار بسته (DVR)
  • عوامل تاثیر گذار در میزان ذخیره سازی دوربین DVR

  • تعداد دوربین های نصب شده
  • ظرفیت هارد دیسک متصل به دستگاه DVR
  • مدت زمان ذخیره سازی و روشن بودن دوربین مثلاً 4 ساعت یا یک شبانه روز

نوسانات ولتاژی

به منظور جلوگیری از سوختن هارد دیسک دوربین DVR در برابر نوسان احتمالی ایجاد شده از یک منبع تغذیه کننده مناسب استفاده کنید تا آسیبی به هارد وارد نشود.

ریکاوری اطلاعات هارد

در برخی موارد ممکن است به صورت سهوی و اتفاقی تصاویر و فیلم های ثبت شده  از هارد دوربین DVR شما حذف شده باشد و یا برخی از اطلاعات را به عمد حذف نموده اید و  پس از گذشت زمان به آن نیازمندیم  در این صورت می توانید اطلاعات حذف شده را ریکاوری و بازیابی نماییم. ریکاوری اطلاعات هارد بسیار مشکل می باشد زیرا به دلیل تامین امنیت دوربین های مدار بسته هر یک از سیستم متفاوتی بهره مند هستند و روش کلی برای این کار موجود نمی باشد و به دلیل کد گزاری های انجام شده و عدم شناسایی در سیستم های دیگر علاوه بر افزایش امنیت، سبب پیچیدگی کار ریکاوری می شود. برای انجام بازیابی نرم افزار های متفاوتی موجود است.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *