ردکردن این

حذف فایل های اضافی هارد

حذف فایل های اضافی هارد

 

حذف فایل های اضافی هارد

بسیاری از ما حجم زیادی از فایل هایی بی استفاده نطیر فیلم ها و آهنگ های قدیمی در سیستم خود داریم و زمان زیادی اصلا سمتشون نرفتیم این فایل ها بی استفاده سبب اشغال فضای هارد دیسک می شود و هر هاردی با هر ظرفیتی حتی ظرفیت ها بسیار بالا پس از گذشت زمان، استفاده و ذخیره سازی فایل ظرفیت آن رو به اتمام می رسد همچنین با هر بار روشن نمودن سیستم این فایل ها آدرس دهی داده می شود و زمان زیادی برای این کار بیهوده صرف شده و هارد را بی خود و بی جهت درگیر می نماید و باعث کندی عملکرد آن می شود. بدین منظور امروز با آموزش روش های زیر قصد داریم راهکارهایی را برای حذف فایل های حجم گیر برای شنا همراهان عزیز ارائه دهیم. این روش ها بسیار برای افرادی که سیستم های کم ظرفیت دارند بسیار مفید می باشد.

استفاده از Disk Cleanup

یکی از روش های موجود برای تمیز نمودن هارد دیسک در ویندوز استفاده از سرویس Disk Cleanup خود ویندوز می باشد . این روش یکی از آسان ترین و راحت ترین روش های موجود می باشد بدین منظور  وارد Computer شوید بر روی هر کدام درایو های موجودکلیک راست نمایید از منویی که مشاهده می نمایید گزینه Properties را انتخاب کنید.

حذف فایل های اضافی هارد

سپس از پنجره باز شده گزینه disk cleanup را انتخاب نمایید پس از چند ثانیه آنالیز فایل هایی که می توان آن ها را حذف نمود نمایش داده می شودکه فایل هایی که قصد حذف آن ها را دارید تیک زده  تا حذف نمایید همچنین قادر به ایجاد زمان بندی برای سرویس معرفی شده وجود دارد تا دیگر نیازی به اجرای دستی نباشد.

حذف فایل های اضافی هارد

حذف برنامه های بی مصرف

برخی برنامه هایی بر روی سیستم موجود می باشند که شاید برهه ای از زمان از آن ها استفاده می نمودید اما امروزه بی استفاده شده و دیگر نیازی به آن ها ندارید این برنامه ها علاوه بر اینکه فضای زیادی از سیستم را اشغال می نمایند، برای آماده به کار بودن دیگر قسمت ها سیستمم را مجبور به فعالیت می کنند که این امر سبب فعالیت بی مورد و کند شدن سیستم می شود. بدین منظور، از طریق دکمه استارت سیستم وارد  Control Panel  شوید سپس گزینه program and features را انتخاب نمایید برنامه ها را طبق سایز  مرتب کنید. برنامه های حجم بالا را شناسایی کرده و در صورتی که نیاز ندارید حذف نمایید. بدین منظور بر روی بر برنامه مورد نظر کلیک راست نمایید و uninstall تا برای همیشه از شر برنامه حجم بالا خلاص شوید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *