ردکردن این

روش های حفاظت از هارد اکسترنال

روش های حفاظت از هارد اکسترنال

 

انتخاب هارد مناسب

برای انتخاب یک هارد مناسب، هاردی را انتخاب نمایید که قابلیت رمز گزاری داشته باشد.انواع زیادی از هارد دیسک های رمز دار در بازار موجود هستند پیشنهاد می کنیم به منظور حفظ اطلاعات شخصی خود و جلوگیری از دسترسی دیگران در صورت گم شدن، سرقت و اتفاقاتی دیگر از هارد های رمز داز استفاده نمایید.در این صورت با اتصال هارد به دستگاه تا زمان وارد نمودن پسورد اطلاعات قلدر به نمایش نخواهند بود.
هارد اکسترنال مناسب به جهت مقابله با حوادث فیزیکی مانند وارد شدن ضربه و یا افتادن در آب باید از قابلیت ضد ضربه بودن و ضد آب بودن نیز بهره مند باشد. اگر چه حتی با انتخاب هارد دیسک ضد ضربه و ضد آب تمامی حفاظت های لازم برای سلامت هارد باید انجام گیرد زیر هارد دیسک های اکسترنال به دلیل قطعات ظریف متحرک داخلی با وارد شدن کوچک ترین ضربه دچار خرابی و از دست دادن اطلاعات می شوند و سیستم ضد ضربه و آب تا حدی آن ها را در برابر آسیب های فیزیکی مصون می دارد.
اگر اطلاعات زیادی برای ذخیره سازی دارید در هنگام خرید هارد ظرفیت مناسبی را انتخاب نمایید هارد های اکسترنال در ظرفیت های 500  گیگابایت، 1 ترا بایت، 2 ترا بایت و حتی بیشتر موجود می باشند. ابتدا فرض می نمایید که 1ترابایت ظرفیت زیادی می باشد اما با گذشت زمان شاهد سرعت پر شدن آن خواهید شد.

ساکن بودن هارد اکسترنال در حالت اتصال

به هیچ وجه هارد اکسترنال متصل به سیستم را جابه جا نکنید زیرا قطعات داخلی متحرک هارد مشغول به انجام فرآیند خواندن و نوشتن اطلاعات می باشند و به دلیل سرعت حرکت بالا، فاصله کم و اجزای ظریف، در صورت وارد شدن تغییر مکان ناگهانی یا وارد شدن ضربه به هارد اکسترنال سبب برخورد هد هارد با پلتر شده و هارد دچار آسیب جدی خواهد شد .

 

اتصال هارد اکسترنال پیش از روشن نمودن سیستم

بهتر است به منظور حفظ سلامت هارد اکسترنال پیش از روشن نمودن دستگاه آن را به دستگاه متصل نمایید تا از وارد شدن شوک الکتریکی ناگهانی توسط برق به هارد جلوگیری شود وارد شدن شوک به مرور زمان باعث اختلال در فعالیت هارد می شود و آسیب های جبران ناپذیری ایجاد می نماید .

دقت در جابه جایی

همچنین اگر هارد اکسترنال خود را به صورت مداوم با خود حمل نمی کنید آن را در جایی که کمتر وسیله در آن جا قرار می دهید و در مکانی که برخورد اشیا با هارد کم باشد قرار دهید به فرض مثال از رها نمودن هارد در کشو میز پر از وسایل که مدام وسیله  داخا آن گذاشته و خارج می نمایید خودداری نمایید. و از هارد هکسترنال خود را بنا بر نیاز به صورت همیشگی با خود حمل می کنید بهتر است آن را در کیف های مخصوص قرار داده بسیار احتیاط نمایید ضربه به آن وارد نشود و از هارد هایی استفاده کنید که پوشش بدنه خارجی آن ها ضخیم و ضد ضربه باشد.

روش های حفاظت از هارد اکسترنال

دور نگه داشتن از اجسام مغناطیسی

هارد دیسک با  قرار گرفتن در معرض سیگنال های مغناطیسی مانند گوشی تلفن، تلویزیون و دیگر وسایل مغناطیسی، به دلیل مغناطیس بودن ذخیره سازی اطلاعات تحت تاثیر قرار می گیرد و ار ادامه فعالیت خود باز می ماند.

دور ماندن از مایعات

 

دشمن اصلی هارد رطوبت و مایعات هستند حتی اگر هارد شما ویژگی ضد آب بودن را دارد از در معرض قرار دادن آن با مایعات و خیس شدن آن جلوگیری نمایید و زیاد به ویژگی ضد آب بودن آن دلگرم نباشید زیرا در برخی موارد تبلیغاتی برای فروش بیشتر می باشد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *