ردکردن این

رونمایی اپل از آیفون SE 2020 ، طراحی آیفون 8 سخت افزار آیفون 11

رونمایی اپل از آیفون SE 2020 ، طراحی آیفون 8 سخت افزار آیفون 11

شرکت اپل در ماه آوریل از گوشی میان رده خود با ظاهری شبیه به آیفون 8 و سخت افزار آیفون 11 رونمایی نمود. طبق پیش بینی های صورت گرفته و انتظارات کارشناسان ظاهر نسل دوم آیفون SE بهتر از نسل اول عرضه شده در سال 2016 می باشد و از لحاظ سخت افزار شبیه به آیفون 11 می باشد. برخی نیز بر این باور بودند که آیفون جدید با نام آیفون 9 معرفی می شود. سر انجام اپل سری جدید گوشی های میان رده خود را با نام آیفون SE 2020 با قیمتی مناسب تر برای سال جاری معرفی نموده است. و همزمان با معرفی آیفون SE 2020 اخباری در فضای مجازی مبتی بر توقف تولید گوشی آیفون 8 انتشار یافته و بیان شده شرکت اپل تمرکز خود را بر روی ساخت سری دوم آیفون های SE قرار داده است زیرا آیفون جدید نسخه پیشرفته و بهبود یافته آیفون 8 ، با بهرمندی از دوربینی با کیفیت و عملکرد بهتر و تراشه قدرتمند A13 با قیمتی کمتر می باشد پس طبیعی ست جایگزین مناسبی برای آیفون 8 باشد و نسخه جدید جای آیفون 8 را در فروشگاه ها خواهد گرفت. اما همچنان فروش آیفون 8 پلاس در بازار ها ادامه دارد.

طراحی صفحه نمایش

آیفون SE 2020 دارای صفحه ‌نمایشی ۴/۷ اینچ با فناوری پنل Retina IPS LCD و رزولوشن 750 در 1334 پیکسل با حاشیه‌های قابل توجهی در بالا و پایین می باشد. صفحه نمایش 4.7 اینچی Retina HD با فناوری اصلاح رنگ True Tone ، تنظیم تعادل رنگ سفید را برای مطابقت با نور محیط برای تجربه ای طبیعی تر و شبیه به کاغذ برای کاربر تنظیم می کند. صفحه نمایش آیفون SE 2020 از پخش Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می کند.

رونمایی اپل از آیفون SE 2020 ، طراحی آیفون 8 سخت افزار آیفون 11

مشخصات بدنه

فریم آیفون ،SE دارای طراحی آلومینیومی و قاب پشتی آن از جنس شیشه ای با دوام و در انتهای شیشه عقب یک آرم اپل  با استفاده از یک فرآیند رنگی هفت لایه برای رنگ و لعاب دقیق هک شده است  این گوشی در ابعاد 138.4 در 67.3 در 7.3 میلی‌متر  با وزن 148 گرم عرضه خواهد شد. iPhone SE همچنین دارای دکمه Home با پشتیبانی از حسگر اثر انگشت Touch ID مانند مدل های قدیمی می باشد و در این نسخه خبری از فناوری تشخیص چهره نیست آیفون SE 2020 از نظر مقاومت در برابر گرد و غبار دارای درجه  IP67 و برای مقاومت در برابر آب تا 1 متر به مدت 30 دقیقه است. جک هدفون وجود ندارد اما همراه با هدفون لایتنینگ در جعبه قرار می گیرد.

سخت افزار

بهره مندی آیفون SE 2020 از چیپست A13 Bionic هفت نانومتری مورد استفاده در آیفون 11 پرو مکس سریعترین تراشه موجود در تلفن های هوشمند یکی از ویژگی های مهم و جذاب این دستگاه می باشد که امکان بهره مندی از عکاسی شگفت انگیز، لذت از بازی های قدرتمند و تمای تجربه ها را به صورت روان تر به کاربر می دهد. همچنین این نسخه از پردازنده مرکزی6 هسته ‌ای (دو هسته 2.65 گیگاهرتز Lightning + چهار هسته 1.8 گیگاهرتز Thunder) و پردازنده گرافیکی Apple GPU (چهار هسته‌ای) بهره مند است.

تجربه دوربین جدید طراحی شده توسط A13 Bionic

iPhone SE بهترین سیستم تک دوربین را تا به حال در بین آیفون ها با دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8 (مورد استفاده در آیفون 11) دارد و از قابلیت Smart HDR‌ برای ثبت عکس های بهتر با استفاده از روش ادغام چندین عکس در یک عکس برای بهبود بخشیدن به نور و جزئیات عکس بهره مند است. پردازنده سیگنال تصویر و Neural Engine A13 Bionic مزایای بیشتر عکاسی از جمله حالت پرتره (برای انسان) را نیز ارائه می دهد. همچنین این گوشی از دوربین سلفی 7 مگا پیکسلی f/2.2 بهره مند است.

باتری و شارژر

A13 Bionic همچنین عمر باتری بسیار خوبی را برای iPhone SE فعال می کند. آیفون SE 2020دارای باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری می باشد که اطلاع دقیقی از ظرفیت آن نیست ولی احتمال دارد از باتری آیفون 8 یعنی 1821 میلی آمپر ساعت بهره مند باشد. همچنین این گوشی دارای یک شارژر 5W در جعبه خود می باشد. ولی در صورت داشتن آداپتور مناسب ، می تواند از شارژ سریع W 18 پشتیبانی کند همچنین از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می نماید.

رم و حافظه داخلی

طبق گفته شرکت اپل ، آیفون جدید دارای رم 3 گیگابایتی است که این افزایش نسبت به رم 2 گیگابایت آیفون 8 تغییر قابل توجهی است اما در رده پایین تر رم 4 گیگابایتی سایر تلفن های A13 در خانواده آیفون 11 قرار می گیرد. این گوشی در سه نسخه با فضای ذخیره سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و در رنگ های مشکی، سفید، قرمز به قیمت نسخه 64 گیگا بایتی 334 دلار . نسخه 128 گیگابایتی 449 دلار 256 گیگابایت با 549 دلار، به بازار عرضه خواهد شد. گفته شده تاریخ عرضه این گوشی 24 آوریل خواهد بود.

در پایان می توان گفت یک آیفون قدرتمند جدید با نمایشگر 4.7 اینچی،که بنا بر ادعای اپل پر فروش ترین سایز صفحه نمایش است و با دارا بودن A13 Bionic، سریعترین و قدرتمند ترین تراشه فعلی تلفن های هوشمند اپل و با بهره مندی از بهترین سیستم تک دوربین، هم اکنون مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین گوشی میان رده شرکت اپل با بهره مندی از طراحی آیفون 8 و سخت افزار قدرتمند آیفون 11 می باشد و با قیمت 339 دلار مطمئناً استقبال بی نظیری از آن خواهد شد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *