ردکردن این

علت صدای تق تق هارد

علت صدای تق تق هارد

ممکن است تا به حال صدا های عجیب و غریب مانند تق تق یا قیژ قیژ از هارد خود شنیده باشید. این موضوع کمی نگران کننده است و بیانگر کم شدن عمر هارد شما به دلیل استفاده از منبع تغذیه نامناسب و ضعیف، استفاده بیش از حد از هارد و… می باشد و با شنیدن صدای ناهنجار هارد به شما هشدار می دهد که ممکن است دیگر هارد بالا نیاید و به صورت کامل از دست برود.

  • صدای تق تق هارد می تواند به دلیل عوامل زیر اتفاق افتد:
  • افتادن هارد دیسک بر روی زمین و خرابی اسپیندل موتور
  • افتادن هارد دیسک از ارتفاع و شکستگی هد های هارد
  • خرابی و تضعیف هد هارد در اثر استفاده مکرر
  • خرابی یا تضعیف سطح صیقلی پلتر
  • استفاده از منبع تغذیه نامناسب و ایجاد نوسانات ولتاژ

به صورت کلی ایجاد اتفاق در بخش های متحرک هارد و اختلال فیزیکی در هارد موجب ایجاد صدای غیر متعارف از هارد می شود و معمولاً این مشکل به دلیل اختلال در حرکت هد هارد دیسک به وجود می آید. که در ابتدا صدای این تق تق در صورت سکوت مطلق شنیده می شود ولی با گذشت زمان و توجه نکردن به این موضوع پس از گذشت چند روز یا ماه به محض روشن نمودن سیستم صدا به صورت بلند و واضح شنیده می شود.و ممکن است این صدا برای مدتی قطع شود . صدای تق تق در یک بازه زمانی و قطع و شنیده شدن مجدد نیز بیانگر همین مشکل می باشد.

علت صدای تق تق هارد

برطرف نمودن صدای تق تق هارد

این مشکل دراکثر موارد با تعویض هد هارد در مکان ایزوله مخصوصی به نام کلین روم  رفع خواهد شد. اما اتفاق بسیار ناگواری نیز پس از تعویض و جایگزینی هد جدید برای هارد شما اتفاق می افتد، در این موارد و پس از انجام جراحی در اکثر مواقع اطلاعات شما از بین خواهد رفت. با توضیحاتی که ارائه شد می بایست متوجه اهمیت بالای هر گونه صدای غیر متعارف شنیده شده از هارد خود شده باشید پس در صورت شنیدن کوچک ترین صدایی از هارد خود از کنار آن سرسری عبور ننمایید. هرچه سریع تر و بدون اتلاف وقت از اطلاعات موجود در هارد نسخه پشتیبان و بکاپ تهیه نمایید. و در صورت وجود مشکل در فرآیند بکاپ گیری و پس از تهیه کپی هارد خود را برای رفع مشکل و ایراد به نزد متخصصان این حوزه برده تا با تجهیزات پیشرفته و دانش خود اقدام به تعمیر هارد شما نمایید. تیم لعل فام با تکیه بر دانش تجهیزات درجه یک و تجربه متخصصان خود آماده خدمت رسانی به شما سروران گرامی در زمینه تمامی مشکلات هارد و بازیابی اطلاعات و همچنین موضوع مقاله برطرف نمودن صدای تق تق هارد می باشد. باتشکر از همراهی صمیمانه شما

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *