ردکردن این

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

 

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای هارد های اکسترنال به وجود می آید کند شدن هارد می باشد. که موجب ایجاد تاخیر آزار دهنده در دیتکت شدن یا کپی اطلاعات می شود. هرگاه پس از اتصال هارد به سیستم تاخیر زیادی در شناسایی هارد ملاحظه نمودید و یا پس از اتصال و مشاهده اطلاعات در صورت ذخیره فایل جدید بر روی هارد این کار به صورت بسیار کند انجام می پذیرد. و یا قادر به جابه جایی فایل های درون هارد نخواهیم بود دچار مشکل کندی هارد شده اید و در صورت بی توجهی به آن ممکن است هارد شما را با مشکلات جدی روبه رو کند و اطلاعات شما را تهدید نماید پس در صورت کندی عملکرد هارد ان را جدی بگیرید.

این مشکل به دلایلی از جمله موارد زیر به وجود می آید :

قدیمی بودن هارد
ویروسی شدن سیستم
آسیب های فیزیکی
ذخیره شدن نا منظم اطلاعات بر روی هارد
خرابی کایل اتصال هارد به سیستم

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

روش های برطرف نمودن کندی هارد

بررسی کابل ها و پورت های اتصال

در ابتدا کابل اتصال هارد به سیستم را بررسی نمایید دارای قطعی و پارگی نباشد در صورت امکان با کابلی که از سالم بودن آن اطمینان دارید هارد را متصل نمایید ممکن است خرابی و فرسودگی کابل باعث ایجاد کندی در عملکرد هارد شده باشد. همچنین از تمیز بودن پورت های اتصال دستگاه نیز اطمینان حاصل نمایید در صورت وجود عاملی مانند گرد و غبار که مانع از  اتصال می شود، آن را برطرف نمایید.

حذف ویروس ها

یکی از عوامل موثر در مشکل کندی حافظه وجود ویروس در هارد می باشد برای برطرف نمودن این مشکل اقدام  به نصب آنتی ویروس های معتبر نمایید و یا در صورت آپدیت بودن از آنتی ویروس ویندوز دیفندر  برای پاک نمودن ویروس های هارد استفاده نمایید.

یکپارچه سازی هارد

 

زمانی که اطلاعات خود را در دفعات مختلف و در بازه های زمانی متفاوت بر روی هارد ذخیره سازی می نمایید، این اطلاعات به صورت متوالی بر روی هارد سیو نمی شوند و در فضای هارد به صورت پراکنده و بهم ریخته ذخیره می شود و همین موضوع سبب کند شدن عملکرد هارد شما شود زیرا طبقه بندی و الگوی خاصی برای ذخیره اطلاعات وجود ندارد و در صورت نیاز به موارد سیو شده، زمانی زیادی نیاز است هارد پردازش نماید به منظور یکپارچه سازی اطلاعات و حذف فضا های خالی موجود بین داده ها روش زیر را انجام دهید. از طریق سرچ موجود در دکمه استارت (Start) کامپیوتر عبارت Defragment را جستجو نمایید سپس برنامه را اجرا نمایید.

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

پس از باز نمودن پنجره Disk Defragmenter  از بخش Current status  در مرحله اول درایو هارد اکسترنالی که قصد یک پارچه سازی آن را دارید، انتخاب کنید و در مرحله دوم  روی Analyze کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرایند تجزیه و تحلیل تکمیل شود. سپس در مرحله سوم برای یکپارچه سازی هارد اکسترنال گزینه Defragment را انتخاب کنید با انجام این روش یکپارچه سازی اطلاعات هارد انجام میپذیرد پس از ان بررسی نمایید سرعت هارد شما بهبود یافت یا خیر.

کند شدن هارد اکسترنال ، روش های برطرف نمودن کندی

ایجاد نسخه پشتیبان

در صورت انجام روش های بالا و بر طرف نشدن مشکل کندی هارد و بدتر شدن وضعیت عملکرد هارد اقدام به تهیه نسخه پشتیبان نمایید  تا در صورت ایجاد مشکل حاد دیگر نگران حذف اطلاعات نباشید و درگیر پرسه ریکاوری اطلاعات هارد نشوید. سپس هارد خود را برای برطرف نمودن مشکل به مراکز تخصصی هارد برده و آن را به متخصصان کارآزموده بسپارید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *