ردکردن این

حل مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و..

حل مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و..

 

جدا کردن  باتری گوشی

یکی از روش های رفع مشکل سیاه شدن دوربین خارج کردن باتری گوشی می باشد به این منظور دوربین را اجرا نمایید و به صورت ناگهانی باتری را بیرون بکشید پس از چند دقیقه باتری را در جای خود قرار دهید و گوشی را روشن نمایید. این روش مانند سافت ریست عمل می کند و با انجام آن آسیبی به گوشی و اطلاعات شخصی شما وارد نخواهد شد . این روش تنها برای گوشی هایی که باتری آن ها قابلیت جدا شدن دارد به کار می رود و اگر باتری غیر قابل جداشدن می باشد از روش بعدی استفاده کنید.

حل مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و..

روشن و خاموش نمودن گوشی

دوربین را اجرا کنید با فشردن دکمه پاور و انتخاب Off گوشی را خاموش نمایید و مجدداً پس از گذشت یک دقیقه با نگه داشتن دکمه پاور روشن کنید این کار نیز روشی برای رفع سیاه شدن دوربین می باشد.

حذف برنامه های دوربین متفرقه

اگر برنامه های دیگری را برای مدیریت دوربین برروی گوشی خود نصب نموده ممکن است آن برنامه ها سبب ایجاد مشکل سیاه شدن دوربین شده باشند. عدم هماهنگی دوربین گوشی با این نرم افزار ها موجب این مشکل می شوند. مثلاً گوشی آپدیت شده ولی طراحان نرم افزار آن را به روز رسانی نکرده باشند در چنین مواردی دوربین سیاه می شود. این برنامه ها را از گوشی خود حذف و گوشی را یک بار ریستارت نمایید.

پاک کردن حافظه کش و داده های دوربین

یکی دیگر از روش هایی که برای حل مشکل سیاه شدن دوربین می توانید امتحان نمایید، پاک کردن حافظه کش و تنظیمات برنامه دوربین می باشد. دوربین نیز مانند تمامی برنامه های دیگر دارای حافظه کش ودیتا می باشد و اطلاعاتی را در آن ذخیره می کند با حذف این حافظه این مشکل را بر طرف نمایید.

سویچ کردن بین دوربین عقب و جلو

احتمال دارد با انجام روش ساده سویچ کردن بین دوربین عقب و جلو یعنی تعویض چندین بار دوربین جلو و عقب از طریق گزینه نشان داده شده در شکل مشکل سیاه شدن دوربین برطرف گردد.

ریست هارد گوشی

اگر روش های بالا مشکل را حل نکرد گوشی را ریست هارد نمایید توجه داشته باشید با انجام این کار تمامی اطلاعات گوشی پاک می شود و گوشی به تنظیمات کارخانه باز می گردد.بنابراین پیش از اقدام به انجام این کار از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

علت سیاه شدن دوربین گوشی اپل، غیر فعال سازیVoiceover در آیفون

یکی از علت های سیاه شدن دوربین در سیستم عامل آیفون قابلیت Voiceover می باشد به منظور برطرف کردن مشکل، وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس در بخش General گزینه ی Accessibility را انتخاب کنید. سپس VoiceOver را خاموش یا غیر فعال کنید.

مشکلات سخت افزاری

اگر گوشی شما بعد از انجام روش های بالا باز هم با مشکل سیاه بودن دوربین مواجه شد، علت آن مشکل سخت افزاری است و باید گوشی خود را جهت تعمیر نزد افراد متخصص ببرید . خراب شدن لنز، گیر کردن شاتر، معیوب شدن کامل دوربین، شکستن لنز و.. از آسیب هایی ست که می تواند برای دوربین اتفاق بیوفتد.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *