ردکردن این

روش های تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

روش های تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

سیستم عامل اندروید قابلیت اپلیکیشن یا برنامه پیش فرض (Default Apps) را به کاربر می دهد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که انتخاب نمایید که فایل مورد نظر با کدام برنامه و فرمت اجرا شود و برای فایل هایی که توسط چند اپلیکیشن قابلیت اجرا شدن وجود دارد، کاربر اپلیکیشن مورد علاقه را به عنوان پیش فرض انتخاب نمایید پس از انتخاب پیش فرض در دفعات بعدی اجرای فایل توسط برنامه پیش فرض اجرا می شود و دیگر سوال نمی شود که با کدام اپلیکیشن اجرا شود. نحوه انجام این کار و برداشتن اپلیکیشن پیش فرض یک فایل را در این مقاله آموزش خواهیم داد.

 

نحوه تنظیم برنامه پیش فرض در اندروید

ابتدا به تنظیمات یا Setting گوشی بروید. از منوی تنظیمات گزینه ی Apps یا App Setting یا Application manager (دربرند های مختلف نام متفاوتی دارد) را انتخاب کنید سپس تب All Apps یا All بزنید.

روش های تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

جهت حذف تنطیمات پیش فرض اپلیکیشن مورد نظرتان روی برنامه ی مورد نظر ضربه بزنید بعد از مشاهده صفحه  اطلاعات اپ در App info در انتهای صفحه گزینه ی CLEAR DEFAULTS را انتخاب کنید. با انجام روش بالا تنظیمات پیش فرض حذف خواهد شد.

روش های تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

برای تنظیم مجدد تنظیمات پیش فرض، فایل مورد نظر را انتخاب کنید. لیست اپلیکیشن هایی که قابلیت اجرای آن فایل را دارند نمایش داده می شود سپس اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر گزینه «Only Once» را بزنید تنها یکبار فایل را با آن اپلیکیشن باز می کند ولی با انتخاب «Always» آن اپلیکیشن به عنوان پیش فرض ثبت خواهد شد و زین پس تمامی فایل هایی از این دست به صورت اتوماتیک با آن اپلیکیشن باز خواهد شد.

روش های تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

 

تغییر همه پیش فرض برنامه ها

اگر قصد تغییر و حذف تنظیمات پیش فرض تمامی اپلیکیشن های گوشی خود را دارید روش زیر را انجام دهید.

  • ابتدا به تنظیمات یا Setting گوشی بروید.
  • از منوی تنظیمات گزینه ی Apps یا  App Settingیا Application manager  را انتخاب نمایید.
  • روی تب All یا All apps بروید.
  • سپس سه نقطه یا آیکون منو واقع در بالای صفحه سمت راست را لمس نمایید.
  • سپس گزینه دوم یعنی Reset App Preferences را برگزینید.

پیغامی مبنی بر اینکه با انجام این کار حذف تنظیمات پیش فرض برای تمامی برنامه ها و حتی برنامه ها غیر فعال نیز انجام می شود و آن ها را فعال می نمایید و محدودیت داده های پس زمینه را نیز غیر فعال می نماید.با انجام مراحل بالا تمامی تنظیمات پیش فرض حذف خواهند شد و می توانید نسبت به تنظیم جدید اقدام نمایید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *