ردکردن این

حذف کامل و غیر قابل بازیابی اطلاعات هارد

حذف کامل و غیر قابل بازیابی اطلاعات هارد

حذف کامل و غیر قابل بازیابی اطلاعات هارد

گاهی قصد حذف فایل های هارد دیسک خود را دارید و نمی خواهید فردی پس از شما قادر به دسترسی اطلاعات از طریق انجام بازیابی و ریکاوری اطلاعات شود و فایل های مورد نظرتان به صورت کامل حذف شود به صورت مثال قصد فروش سیستم خود را دارید و به منظور جلوگیری از سو استفاده ی اطلاعات شخصی میخواهید فایل ها و داده های شخصی خود را برای همیشه از بین ببرید.

هارد دیسک ها از جمله قطعاتی هستند که به دلیل نیاز کاربر به فضای ذخیره سازی بیشتر تعویض و یا هارد های با حجم بالا تر جایگزین می شوند. در این حالت شخص نگران اطلاعات شخصی موجود بر روی هارد قدیمی می باشد زیرا این اطلاعات حتی در صورت حذف از سیستم حذف نخواهد شد و تنها با جایگزین شدن اطلاعات جدید در جای اطلاعات حذف شده فایل ها به طور کامل حذف خواهند شد در غیر این صورت با کمی دانش در زمینه بازیابی اطلاعات، این داده ها قابل بازگشت و دسترسی هستند. عده ای ب این باورند که تنها راه حفظ و جلوگیری از بازیابی اطلاعات نابودی هارد به صورت فیزیکی می باشد اما روش های دیگری برای حذف دائمی اطلاعات موجود می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم با ما همراه باشید.

استفاده از برنامه های موجود بهترین و تضمینی ترین روش برای حذف کامل اطلاعات هارد دیسک می باشد. در قسمت قبل توضیح دادیم اطلاعات در صورتی به طور کامل حذف می شوند که اطلاعات جدیدی جایگزین آن ها شود. در واقع این برنامه ها پس از حذف اطلاعات، با جایگزین نمودن اطلاعات بدرد نخور باعث حذف اطلاعات مهم و شخصی شما می شوند. بازنویس اطلاعات به صورت چندین بار متوالی انجام می پذیرد برخی از برنامه های موجود علاوه بر انجام این کار، اقدام به رمز گذاری اطلاعات نیز می نمایند که بازیابی اطلاعات را بسیار مشکل و امکان بازیابی را به حداقل می رساند در این مقاله به چند برنامه می پردازیم.

حذف غیر قابل ریکاوری با برنامه Wipe Disk

 

یکی از برنامه های کاربردی و قوی در زمینه حذف اطلاعات، Wipe Diskمی باشد. که کار جایگزینی اطلاعات را برای حذف کامل اطلاعات هارد بی استفاده انجام می دهد در این بخش روش استفاده از این برنامه آموزش داده خواهد شد. پس از دانلود فایل آن را از حالت فشرده با راست کلیک نمودن و گزینه Extract all خارج نماییدو سپس فایل exe را اجرا نمایید. سپس از طریق کلیک بر Select Drive درایو مورد نظر جهت حذف داده ها را انتخاب نمایید. به منظور حذف کلی اطلاعات هارد و دارا بودن چندین پارتیشن می بایست این روش را برای هر درایو جداگانه انجام دهید. سپس دکمه OK را بزنید.

در مرحله بعد در پنجره جدید در بخش Method روش بازنویسی اطلاعات را انتخاب نمایید به طور مثال روش اول، Wipe Disk- Low (1K) سریع ترین و راحت ترین روش است و روش NATO Standard (7K) هفت بار عمل بازنویسی را انجام می دهد که تضمینی تر ولی زمان زیادی به طول می انجامد. پس از انتخاب روش دکمه Wipe را بزنید

در مرحله بعد در پنجره Select Drive اطلاعات درایو انتخاب شده شما نمایش داده می شود تا در صورت انتخاب اشتباه متوجه شوید در صورت درست بودن با وارد نمودن کد امنیتی اجازه حذف فایل ها را صادر نمایید و دکمه OK را بزنید . در انتها صبور باشید تا برنامه عمل بازنویسی وحذف کامل اطلاعات هارد را انجام نمایید با انجام این روش دسترسی به اطلاعات شخصی شما امکان پذیر نخواهد بود.
حذف کامل اطلاعات با نرم افزار Alternative file shredder

یکی دیگر از قوی ترین برنامه های موجود در این زمینه Alternative file shredder می باشد. قابلیت قابل توجه این برنامه در عین سادگی، دارا بودن افزونه ایست که به کاربر امکان کار با اسم فایل و داده درون آن را می دهد. این قابلیت امنیت بازنویسی فایل ها را افزایش می دهد و امکان شناسایی و ریکاوری هارد در مقایسه با حذف از طریق برنامه قبل مشکل تر می شود.

حذف کامل و غیر قابل بازیابی اطلاعات هارد

حذف غیر قابل بازگشت از طریق برنامه Moo0

سومین برنامه پیشنهادی ما نرم افراز جالب Moo0 می باشد که کار با آن بسیار ساده است. قابلیت مورد توجه این برنامه که سبب راحتی کاربر شده است حذف فایل ها به صورت drug and drop می باشد یعنی با کشیدن فایل و رها نمودن آن درون برنامه فایل مورد نظر شما حذف غیر قابل ریکاوری می شود این نرم افزار از 4 روش اطلاعات شما را به صورت تضمینی و غیر قابل بازشگت از بین خواهد برد.

از طریق سه برنامه معرفی شده قادر هستید پیش از دور انداخت، فروش و یا دادن هارد به شخص دیگر اطلاعات شخصی و محرمانه خود را برای همیشه حذف و آن ها را غیر قابل بازگشت حتی با انجام ریکاوری توسط  متخصص کنید. توصیه می شود جهت جلوگیری از سو استفاده افراد سودجو این مسئله را جدی بگیرید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *